20
- Czerwiec
2017
Posted By : admin
Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Jeśli przytłaczają cię sprawy związane z finansami twojej firmy, a nie stać cię na zatrudnienie księgowej, powinieneś pomyśleć o współpracy z biurem rachunkowym.
Rzetelne biuro rachunkowe za ciebie wypełni liczne wnioski, dopilnuje umów zawiązanych z ZUS-em czy Urzędem Skarbowym oraz przypilnuje terminów regulowania należności finansowych. Szukając dla swojego przedsiębiorstwa takiej placówki, powinieneś jednak sprawdzić, czy działa ona zgodnie z prawem i czy możesz na spokojnie jej zaufać. O tym będzie świadczyć kilka czynników.
Licencja Ministerstwa Finansów
Biura Rachunkowe są zobowiązane do zdobycia Licencji Ministra Finansów. Jeżeli nie posiadają takowego dokumentu, a oferują ci swoje usługi, oznacza to, że działają nielegalnie. Certyfikat uzyskują osoby, które zdadzą specjalistyczne egzaminy państwowe, odbędą dwuletnie praktyki oraz uzyskają średnie wykształcenie bądź absolwenci kierunków rachunkowych, którzy udadzą się na trzyletni staż w księgowości. Łatwo zweryfikujesz, czy wybrane biuro zdołało posiąść takie dokumenty.
Przynależność do organizacji branżowych
Istnieje wiele organizacji skupiających w sobie specjalistów od księgowości – jedną z nich jest Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. Należące do nich biura rachunkowe regularnie uczęszczają na szkolenia branżowe. Ich pracownicy posiadają tym samym aktualną wiedzę, tworząc dokumenty i wypełniając wnioski zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Sprawdź koniecznie, czy interesujące cię biuro bierze aktywny udział w wartościowych szkoleniach.

Category: